2012. október 16., kedd

Almás kenyérpuding



Abszolút híve vagyok a kaja újrahasznosításnak is, és külön öröm volt számomra, hogy a szikkadt kenyér, meg kenyérmorzsa felhasználására is találtam megoldást. Legalább a zsemlemorzsa is örülhet, hogy nem mindig csak a rántott húsban végzi.
A River Cottage Every Day szériájának egy teljes epizódja szól a kenyérről. Itt volt ez a recept is. Már most kijelenthetem, hogy aki nem szereti az édes bundáskenyeret, annak valószínűleg nem fog ízleni. Bár nem annyira édes, de az átlag magyar ízlésnek kicsit talán furcsa lehet.
Teljesen hétköznapi alapanyagokból készül, egészen egyszerű módon. Csak arra kell odafigyelni, hogy a zsemlemorzsa, vagy a száraz kenyér ne legyen avas. Bolti morzsa semmiképpen nem jó, mert az túl apró szemű. Meg különben is, tessék összegyűjteni a száraz kenyér meg kifli csücsköt és mehet is a darálóba.
Ehhez a recepthez jobb a cafatokra tépkedett szikkadt fehérebb kenyér, de ezzel a nagy szemű morzsával sem volt rossz. Az eredeti recept nem írja, de én egy kicsit megfűszereztem, mert az hiányzott volna belőle.
Hozzávalók:
50 g vaj (35+15)
250 ml tej
150 ml tejszín
2 db tojás
2 db tojás sárgája
(fakultatív: fűszernek lehet a tejhez keverni pici fahéjat, kardamomot és egy leheletnyi szegfűszeget, azt nagyon óvatosan, mert erős fűszer)
75 g cukor
125 g szikkadt fehér kenyér összetépkedve (vagy nagy szemű zsemlemorzsa)
3 db desszert alma (lehet alma, körte vegyesen)
3 tk barna cukor
A tűzálló tálat kikentem egy kis vajjal.
A tejet és a tejszínt felforraltam (nem kell, hogy bugyogjon).
A tojásokat és a sárgákat kikevertem 2 ek cukorral, majd lassan, folyamatosan hozzákevertem a tejes keveréket. Végül belekevertem 75 g morzsát és másfél órát hagytam állni.
Közben megpucoltam az almákat, cikkekre vágtam. Egy serpenyőben 15 g vajat olvasztottam, és néha átforgatva őket, arany barnára pirítottam benne a gyümölcsöt. Ez nagyjából 10 percig tartott. A végén rászórtam a 3 tk cukrot és rövid ideig a tűzön hagytam karamellizálódni. Félretettem.
A sütőt előmelegítettem 180°C-ra.
A tál aljára szórtam a gyümölcsöket, ráöntöttem a tojásos morzsát. Végül összekevertem a maradék cukrot, morzsát és vajat és a tetejére szórtam.
Fél óráig sütöttem, amíg a teteje kissé arany barna lesz, és a tojásos réteg is szilárd egy kissé, de azért nem főtt tojás.
A gyümölcs selymes és savanykás, rajta a remegős krém, a teteje meg ropogós és édes. Nagyon laktató, jó kis télies édesség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...