2013. november 8., péntek

Füstölt halas szendvicskrém



Nem is tudom hogyan történhetett. Ma sok hét után végre nyugodtan, kényelmesen nekiállhattam új recepteket böngészni meg a konyhában tenni-venni. Végre összerakni azt a szendvicskrémet, amit már vagy fél éve kinéztem magamnak, és amihez azóta is mindig megveszem a doboz sajtkrémet reménykedve, hogy végre kipróbálhatom a receptet. Előrebocsájtom, utálom a halat. Ez a kenyérrevaló mégis nagyon vonzott, mert füstölt hal van benne. Azt kivételesen szeretem. A füstölt hering konzerv már vagy egy éve a spájzban lapult, már nem is emlékszem, melyik országból hoztuk. Kár volt vele eddig várni, mert nagyon egyszerű és nagyon finom.
A recept Jamie Főzőiskolájából származik, kisebb módosítással. A mennyiségek hozzávetőlegesek, mert így mindenki saját ízlése szerint alakíthatja. Ha visszafogottabb ízt szeretnénk, több sajtkrémet tegyünk bele.
Hozzávalók 4 személyre:
1 doboz füstölt hal konzerv ( én heringet használtam, töltősúly: 123 g)
1 szál újhagyma
½ lime leve
50-75 g natúr sajtkrém (én a sima aldisat használtam)
½-1 ek tejszínes torma
só, bors
Egy tálban összekevertem a sajtot és a tormát. Egy nagy vágódeszkán felkarikáztam a hagymát, rászedtem a bőrétől megfosztott halat, ráreszeltem a fél lime levét, végül csavartam rá egy keveset a levéből is. A deszkán szecskáztam apróra (olyan Jamie-sen), közben jól elkeverve, így az ízek jobban elvegyültek. Végül a halas keveréket a tálba tettem a tormás sajt mellé, sóztam, borsoztam és ráfacsartam a lime maradék levét. Alaposan összekevertem. Biztosan jót tett volna neki, ha hagyom pihenni és érlelődni, de nem tudtam kivárni. Forró pirítóssal, uborkával eszméletlen jó volt. Füst, sajt, lime, torma egyben. Vendégvárónak sem utolsó és szerintem a sör is jól csúszna utána.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...