2013. szeptember 21., szombat

Sajtos fügés lepényke



Reggelire, vacsorára, vendégvárónak, vagy csak úgy, amíg még van friss füge.
Bevallom, csak azért sütöttem meg, mert a füge erős érésnek indult. Másként szerintem az életben nem próbáltam volna ki. Nem tudtam elképzelni mi fog kisülni belőle, de bíztam a leányzó receptjében, mindenki dicsérte. És nem csalódtam. Aki szereti a rántott camembert-t áfonyalekvárral (én szeretem), az ezt is szeretni fogja. Kissé lekvárosodott, édes füge, karakteres sajt íz, plusz a kakukkfű váratlan ütése. És hihetetlenül egyszerű…Eredeti recept itt német nyelven elérhető. Én kicsit egyszerűsítettem, mert így is egy íz kavalkádnak ígérkezett.
Hozzávalók: kivételesen nincsenek mennyiségek, minden mehet ízlés szerint, érzésre.
kiolvasztott mélyhűtött leveles tészta
crème fraiche vagy friss krémsajt
kakukkfű
camembert vagy brie
friss füge
feta vagy reszelt sajt a tetejére
Az öntethez:
tárkonyos mustár
méz
ajánlás: körte kísérőnek
A sütőt előmelegítettem 220 °C-ra, és előkészítettem egy sütőpapírral bélelt sütőlemezt.
Kerek formám nem volt, mint az eredeti receptben, úgyhogy négyzet alakú lepényeket formáztam.
A tésztát nagyjából 10x10 cm-es négyzetekre vágtam (kb. ½ cm vékony). Megkentem krémsajttal, megszórtam pici kakukkfűvel, ráfektettem a szeletekre vágott camembert-t, majd a szeletekre vágott fügét. Végül megszórtam reszelt sajttal, mert nem volt feta itthon. Nagyjából negyed órát sütöttem.
Amikor kisült, meg lehet locsolni a mustáros mézes öntettel, de bevallom azt még nem próbáltam ki, így is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...