2013. április 12., péntek

Kenyér kalászban



Ha flancolni szeretnék, azt mondanám: pain d’epi. De nem flancolok, nekem ez egy kalász alakú kenyér. A receptben semmi különleges nincsen, a hozzávalók a szokásosak: liszt, víz, só, élesztő. De a formázása már annál izgalmasabb.
Mostanában nálunk kenyér sajnos csak a kenyérsütő gépben készül. Bár azért így sem panaszkodom, még mindig nem kell boltit venni, és a technika csodájának köszönhetően Mariska (a kenyérsütő gép) reggelre friss, ropogós, langyos kenyeret süt nekünk. Azért jó néha kitörni ebből a kocka formából, és ilyen szép, mutatós kenyereket sütni.
Mivel kicsit sok dolgot csináltam egyszerre a kenyér készítése közben, tovább kelt, mint a receptben írva vagyon. De ez szerintem nem is baj, az eredetileg megadott ½ óra kelés kicsit kevésnek tűnik. Itt egy kis videó a tészta formázásáról. Nem vagyok oda a kaját ollóval vagdosásért, de ezt tetszett. A recept a „Home Cooking Made Easy” c. főzős műsorból származik.
Hozzávalók egy 6 db-os kalászhoz:
275 g simaliszt
1 ek olíva olaj
175 ml meleg víz
1 zacskó instant élesztő vagy 15 g friss
1 tk só
A hozzávalókból lágy tésztát gyúrtam, és igen kitartóan 10 percig dagasztottam. Aztán nagyjából 40-50 cm-es rudat formáztam belőle, sütőlapra tettem. A tetejét megkentem egy kevés olívaolajjal, és fóliával letakartam. Langyos helyen egy órát kelesztettem. Amikor megkelt, a videón látható módon ollóval bevagdostam és hagytam még egy kicsit kelni, amíg a sütő felmelegedett.
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra. Amikor elég meleg lett, kevés vizet spricceltem a sütőtérbe, hogy a sütés alatt legyen gőz odabent. A kenyeret behintettem liszttel, és nagyjából fél órát sütöttem.
Csodás forma, ropogós héj, puha belső. Sajnáltam megenni, olyan szép lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...