2012. február 1., szerda

Fácánpástétom


Hónap vége volt és különben is kellett a hely a mélyhűtőben. A karácsonyi fácánleves maradék húscafatait fagyasztottam le, hogy az ínséges időkben legyen belőle pástétom. Igen finom példány volt, úgyhogy rossz nagyon már nem lehet. Recept természetesen nem sok, elvárás annál inkább. De hát így jár az, aki vadászcsaládba kerül.
Csak azért gondoltam megosztani, hátha valaki véletlenül fácánlevesből származó hússal találja szemben magát, ne essen kétségbe.
Hozzávalók:
20 dkg főtt fácánhús
1-2 ek füstölt szalonna zsír
1/2 dl száraz fehérbor
1 kicsi babérlevél
kb. 75 g puha vaj (lehet több is)
2 kk mustár (lehet több is)
só, bors
Egy serpenyőben felolvasztottam nagyjából 1 ek füstölt szalonnából származó zsírt, rádobtam a fagyott húsdarabokat és takaréklángon fedő alatt felolvasztottam. Amikor már kiengedett a hús, hozzátettem a babérlevelet és ráöntöttem a bort. Fedő alatt hagytam még kicsit, hogy hassanak egymásra.
Egy tálba tettem a vajat, mustárt, húst (és a levét, ha marad) babérlevél nélkül. Sóztam borsoztam, aztán ráengedtem a botmixert és finom pépesre zúztam.
Jellegzetes fácán íz, a többi csak rásegít. Vajas kenyérrel. Semmi faxni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...