2012. január 23., hétfő

Gyömbéres paszternák leves


Mostanában azon gondolkozom, dolgozom, hogyan és miket lehet kihozni a téli idényzöldségekből, zöldségekből. Tavaly fedeztem fel a paszternák (pasztinák) remek ízét és nagy örömmel látom, hogy mások is előszeretettel használják. Sütve, vagy levesnek fantasztikus íze van. Ilyenkor amúgy is jól csúsznak a fűszeres, laktató levesek.
Én most Jamie főzőiskolájából próbáltam ki egy receptet, a gyömbéres pasztináklevest. Laktató, fűszeres, gyorsan elkészül, és amellett, hogy egyszerű, nem mondanám drágának sem.
Hozzávalók 4 személyre:
1 sárgarépa
1 szárzeller
1 közepes vöröshagyma
400 g paszternák
fél hüvelykujjnyi friss gyömbér
1 gerezd fokhagyma
2 ek olívaolaj
9 dl víz
csirke vagy zöldség leveskocka
só, bors
Az összes meghámozandó zöldséget meghámoztam. A répát nagyobb, a hagymát, fokhagymát apróbb kockákra vágtam. A szárzellert, a gyömbért és a paszternákot felkarikáztam.
Egy lábosban olívaolajat melegítettem, rádobtam az összes zöldséget és félig lefedve a közepesnél kicsit kisebb lángon 10 percig puhítottam. Közben a leveskockát kancsóba tettem és leöntöttem 9 dl forró vízzel. Ezt a levet a zöldségekre öntöttem, megkevertem, felforraltam és 10 percig, fedő alatt, lassú tűzön gyöngyözve forraltam.
Amikor megfőtt, összeturmixoltam, majd sóztam, borsoztam.
Mi reszelt sajttal ettük, de Jamie ajánl hozzá sült bacont, diót, vagy pirított kenyérkockát is. Jó választás volt :)
Levesre fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...