2011. február 19., szombat

Pórékrémleves másképp

És akkor, hogy legyen végre leves kategória is…
Ez egy alacsony költségvetésű, tartalmas leves. Inkább hidegebb napokra.
A recept eredeti neve pikáns póréhagyma leves. Az idők folyamán rá kellett jönnöm (jobb később, mint soha), hogy a pikáns egy étel nevében általában azt jelenti, abszolút elképzelhetetlen dolgok összefőzve. Esetünkben az alma és a póré keveredik. Fura.
Pár éve, egy tudománykommunikációs tréningen bemutatta nekünk egy pszichológus, hogyan is készül a jó pórékrémleves. A levesen keresztül mutatta be, hogy kell eladni egy kutatási eredményt. Egy életre megmaradt bennem. Az egyik titok a hagyma volt. A póré kevesebb cukrot tartalmaz, mint a vöröshagyma és a fokhagyma (a zöldségek közül ez a kettő tartalmazza a legtöbb cukrot), ezért kevésbé ég tőle a gyomor. (Itt mutattuk be a tudományos újdonságot, hogy miért is jó nekünk ez az eredmény.) A másik titok, hogy vajon kell megpárolni a pórét, mert ez hozza ki igazán az ízét (itt mutattuk be a technológiai újítást, a korábbi módszerekkel szemben). Mindezek tudatában nem lett volna szívem olívaolajat használni, ahogy a recept írja.
Hozzávalók:
1 szál póré
15 dkg burgonya
1 gerezd fokhagyma
½ piros, érett alma (kisebb női ököl méretű)
2 ek vaj
4 dl zöldségleves
1 dl tejszín
só, bors, kakukkfű
pirított napraforgó a tálaláshoz
Először meghámoztam a krumplit, a pórét, és kivágtam az alma magházát. A hagymát felkarikáztam, a krumplit és az almát kis kockákra vágtam. Érdemes minél kisebbre vágni, hogy hamar megfőjön.
Aztán megolvasztottam a vajat, rádobtam a pórét és lassú tűzön megfonnyasztottam. Amikor megpuhult, hozzáadtam az áttört fokhagymát, a krumplit, az almát, a kakukkfüvet és 5 percig pároltam. Aztán felöntöttem a zöldséglével, a tejszínnel és lassú tűzön addig főztem, amíg a krumpli megpuhult.
Amikor megfőtt, nagyon szép színes leves lett belőle. Sajnáltam összeturmixolni. Sóztam, borsoztam. Pirított napraforgómaggal lehet tálalni. A pirított zsemlekocka kivételesen nem illik hozzá, mert elég sűrű. Az alma ad egy kis édes-savanykás ízt a hagymának. Elsőre kicsit meglepő, de szerintem nagyon finom.
Szeretitek a pórékrémlevest?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...